Header Ads

Breaking News
recent

Ingin Bahagia .. Sila Biarkan Suami Menjadi Miang ? Tak Percaya ? Baca Dulu ...


Image result for suami miang

Percaya atau tidak, suami miang akan menjadikan rumah tangga lebih bahagia. Mesti ramai isteri-isteri dah mula fikir bukan-bukan.
Jangan ingat suami miang tu bermaksud suami menggatal dengan perempuan lain

Kami senaraikan 4 sikap suami miang yang sebenarnya membuatkan rumah tangga lebih bahagia.

1. Suami miang tu jenis macam ni…

Suami miang yang kami maksudkan ialah perbuatan suka berjenaka, gemar mengenyit mata, memberi flying kiss yang hanya dilakukan kepada isteri tercinta akan membuatkan hubungan suami isteri lebih menarik dan tidak hambar.

2. Suami perlu bijak bergurau agar hubungan tidak suram & membosankan

Kehidupan berumah tangga sangat memerlukan gurau senda dan tawa. Suami isteri perlu bijak menangani situasi dan keadaan agar suasana tidak menjadi suram dan membosankan.

3. Sifat miang sebenarnya boleh digunakan untuk pujuk isteri

Kaum isteri sinonim dengan sifatnya yang mudah marah kerana perkara-perkara kecil yang berlaku di dalam rumah tangga, namun tidak ramai para suami yang tahu, dengan sifat miang inilah mereka boleh memujuk isteri.

4. Kalau isteri tengah merajuk, buat macam ni

Apabila si isteri sedang bermasam muka, cuba peluknya dari belakang dan bisikkan kepadanya ‘Abang minta maaf jika ada buat salah’ dan perhatikan reaksi positifnya.
Allah telah cipta satu hormon yang dirembeskan oleh pituitary gland ke dalam darah dengan cepat iaitu hormon oxytocin untuk bagi seseorang tenang apabila dipeluk.

SUMBER
from HANASUVA

No comments:

Powered by Blogger.