Header Ads

Breaking News
recent

5 Anak Patung Berhantu Yang Sememangnya Wujud

Ingat lagi filem Annabelle? Filem berkisarkan sebuah patung ‘berhantu’ yang pernah ditayangkan pada tahun 2014 dan sekuel kedua bakal keluar pada tahun ini.

Tahukah anda sebenarnya patung Annabelle itu wujud dan sememangnya berpuaka?

Sebenarnya, ada beberapa patung lain yang turut disimpan dan dikunci kerana dikhuatiri dirasuk oleh roh jahat.

Berikut tiga patung berhantu yang benar-benar wujud di dunia.

1. Annabelle

Filem seperti Conjuring mengetengahkan kisah sebenar pasangan Ed dan Lorraine Warren yang mengelilingi dunia dalam usaha menangkap hantu.

Artifak kerja-kerja mereka sehingga kini masih ditayangkan di musium Warrens Occult, dan percaya atau tidak salah satu artifak ditayangkan adalah patung Annabelle.

2. Robert the Haunted Doll

Robert merupakan sebuah patung yang diberikan kepada seorang penulis bernama Robert Eugene Otto pada tahun 1906 oleh orang gajinya, yang dilaporkan mengamalkan ilmu hitam.

Ibu bapa Otto berkata mereka sering mendengar anaknya itu berborak dengan patung tersebut.

Apa yang menyeramkan, mereka mengakui mendengar satu suara aneh tetapi ketika itu berpendapat ia adalah suara yang dibuat-buat Otto.

3. Bebe

Penyiasat paranormal menyatakan Bebe merupakan antara patung paling berpuaka di dunia. Pemilik Bebe mengakui sejak patung tersebut berada dirumah, mereka sering di ganggu oleh sesuatu yang pelik.

4. Mandy

Mandy merupakan sebuah patung yang gemar ‘menangis’ di tengah malam dan suka membuatkan pintu dan tingak terbuka dengan sendiri.

Ekoran tidak tahan diganggu keluarga pemilik Mandy menyerahkan patung tersebut ke pihak muzium. Kini, dia sering menghantui pekerja di muzium tersebut.

5. Barbie Doll Pulau Ubin

Disebuah kuil yang di beri nama Lady Na Tuk Kong Shrine, sebuah anak patung Barbie dijadikan sebagai berhala/tuhan. Ceritanya bermula 10 tahun lalu, di mana seorang sami bermimpi di mana seorang kanak-kanak perempuan menyuruhnya membeli sebuah patung Barbie dan menyuruhnya letak di kuil tersebut. Sami tersebut mengikut seperti yang di mimpikan. Apa yang mengejutkan, kedai dan anak patung yang di mimpikan itu benar-benar wujud.

from HANASUVA http://ift.tt/2p1PSIZ via IFTTT

from Gedebak Viral http://ift.tt/2oubhfY
via IFTTT

No comments:

Powered by Blogger.