Header Ads

Breaking News
recent

5 Perkara Yang Anda Patut Ada Sebelum Umur 35 Tahun, Buat Dari Sekarang!

Masih ramai anak muda yang suka habiskan duit tanpa berfikir masa depan, beli apa saja janji  enjoy dan nampak 'elok'! Sebelum anda termasuk golongan yang rugi, anda patut berubah.

Bagi mereka yang berumur 30 tahun keatas dan masih belum ada kewangan yang stabil, anda berada dalam fasa yang bahaya! Apa kata anda tetapkan target yang anda perlu capai tahun sebelum umur 35 tahun. BUAT DARI SEKARANG dan ikut rahsia seperti yang dikongsi saudara Harith Faisal ini...

1. Rumah yang selesa

Masuk umur 35 tahun, kena fikir untuk menetap dimana sebab takkan nak berpindah randah kan? Belilah rumah yang selesa untuk duduk bersama pasangan dan anak-anak, ikut kemampuan masing-masin.

2. Dua rumah untuk pelaburan

Sebelum teringin duduk rumah sendiri, pastikan sekurang-kurangnya ada dua biji rumah untuk disewakan dan dijadikan pelaburan. Bulan-bulan duit masuk dan bila usia milikan rumah dah matang, jualkan dan dapat untung lagi.

3. Simpan enam bulan gaji

Anggap duit simpanan ini sebagai dana kecemasan. Jangan berhutang dengan orang lain. Jangan sesekali buat pinjaman peribadi.

4. Simpanan bulanan tetap

Bagi yang bujang, simpan 30%-50% gaji bulanan dan bagi yang dah berkahwin 10%-30% daripada gaji anda.

5. Kereta yang memuaskan

Sudah sepuluh tahun tangguh nafsu nak pakai kereta ‘best’, jadi pada umur 35 tahun ini, apa kata beri ganjaran pada diri sendiri dengan beli kereta yang sudah lama diidamkan.

Baca di website

from info psikologi http://ift.tt/2oGIce5 via IFTTT

from Gedebak Viral http://ift.tt/2nqNDgN
via IFTTT

No comments:

Powered by Blogger.